Direktlänk till inlägg 25 augusti 2017

Ditt Högre Jag

Av Lena - 25 augusti 2017 12:49

Brukar du lyssna på din inre röst? Är du i kontakt med ditt högre JAG? Att vara i kontakt med sitt högre jag och lyssna på sin inre röst, innebär för mig att man aktivt söker svar på sina frågor inåt i sig själv, istället för att lyssna utåt på andra människor. Men också lyssna in vad som känns rätt för dig själv, inte vad andra människor tycker är rätt för dig.

 


Sitt Högre Jag, är som en kompass, som visar vilken riktning i livet att du skall ta, om det känns fel kommer du att känna en motvilja till att genomföra aktiviteten. Men om det istället känns rätt så kommer att gå lätt att genomföra aktiviteten. Du har alltid tillgång till ditt eget Högre Jag, och kan alltid ”koppla upp” dig mot ditt Högre Jag. Det är inte svårt att koppla upp sig mot sitt Högre Jag, fastän det kan kännas som det. Att våga lita på sig själv och inte forcera fram ett svar är nyckeln till att komma i kontakt med sitt Högre Jag. Om du är ovan vid att komma i kontakt med ditt Högre Jag, låt dig ta tid och utveckla dig själv. Att själv ge sig tid att utvecklas är väldigt viktigt, speciellt i dagen samhälle där allt ska gå så fort.


Det finns en rad olika tekniker att komma i kontakt med sitt Högre Jag. Dels så kan du börja med att meditera, sätt på lugn avslappnade musik. Tillåt dig själv att slappna av och koppla av från allt det vardagliga. När du befinner dig i ett avslappnat läge, är det enklare att ta till sig information. Informationen kan komma i form av bilder, ord, lukter. Våga att känna in, och lita på att den information som kommer är korrekt. Ibland kan det faktiskt ta lite tid innan du själv får klarhet i vad budskapen betyder. Det kan handla om att du själv måste göra vissa saker för att komma framåt och därmed få klarhet i budskapen.

En annan teknik är att faktiskt prata med någon vän, kollega för att bringa klarhet i en viss situation eller fråga. Ibland är det faktiskt riktigt svårt att ta ett steg ut och själv bilda sig en helhet över en situation som känns svår. Det är alltid bra att få nya infallsvinklar ifrån någon annan person som kan se situationen med neutrala ögon. Men det är väldigt viktigt att det är du själv som bestämmer hur du vill agera i den rådande situationen.

Att vara i nuet, och inte vara tio steg framåt i sin egen tanke. Då dagens samhälle innebär en hög stimulans av aktiviteter, och ett allt högre tempo. Vilket innebär att många människor glömmer bort att faktiskt befinna sig i nuet. Att ha modet att våga ta det lugnt, och istället fokusera på det man gör här och nu. Att bryta ett beteende tar tid, och det är lätt att tappa modet om man upplever en motgång. Tillåt dig själv att acceptera även motgångarna, för både mot och medgångarna gör att du utvecklar dig själv. Ju bättre du blir på att befinna dig i nuet, desto klarare kommer du känna in vad som är rätt och fel för just dig. En annan fördel med att befinna sig i nuet, är att man spar energi och blir inte lika trött.


När du tillåter kärleksfulla energier och känslor fritt flyga omkring och inom dig, desto lättare har du att komma i kontakt med ditt Högre Jag. Att tillåta att älska sig själv innebär inte att man är egoistisk eller arrogant att göra. Istället handlar det om att tillåta sig älska sig själv även om man begår misstag.

Att komma i kontakt med sitt Högre Jag, är något som kan ta tid, ju mer man tränar desto bättre blir man. Tillåta att man har sin egen väg att gå, vilket innebär att du inte kan jämföra din resa med någon annans persons andliga resa. Sätt även tillit till att de verktyg som du behöver för att utvecklas, kommer till dig i just i rätt tid. Ta de steg som känns rätt för just DIG.

Jag önskar dig all lycka till i din utveckling i att komma i kontakt med ditt Högre Jag.


/Lena


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 2 oktober 2017 11:06

Of my point of view the spiritual world and the human world (here on earth) relate to each other. It may not always have seemed that way, but it´s. We humans are vibrating on a certain frequency, and the vibration can be changes depends on what mood ...

Av Lena - 7 september 2017 10:53

Did you know that your own fears are creating your own limitation? If you want to create new things in your own life, you need to do some changes. And be willing to destroy the things that are stopping you from processing in a good, positive directio...

Av Lena - 30 augusti 2017 15:34

You probably know that we have five senses, sight, taste, smell, sound, and touch. But actually. we have six senses. Clairvoyance, intuition, premonition and a bigger force are words that is synonymous with the six senses. And when you start to devel...

Av Lena - 28 augusti 2017 19:30


Do you listen to your inner voice? Are you in contact with your Higher Self? To be in contact whit your higher self and listen to your inner voice, means to me, that you that you are listening to yourself instead of what other people thinks that you ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards